Retur och reklamationer

Retur

Vill du makulera din order eller ändra/lägga till något innan du mottagit din order, kontakta oss på order@skarahastsport.se eller ring 0511-13355.

Byte

Om du vill byta till en annan vara, lägger du en ny order på den vara du vill byta till.

Ångrar köp

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp enligt distanshandelslagen. Det innebär, att du som kund har rätt att ångra ditt köp. Detta gör du genom att meddela oss via mail till order@skarahastsport.se inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan.
Returen ska vara oss tillhanda så fort som möjligt, efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Är din retur godkänd, krediteras den genom Klarna annars får du ett mail om EJ godkänd retur. Specialbeställda varor går inte att ångra/returnera.

Vill du returnera fyller du i Retur- och reklamationsblanketten som följer med i paketet vid leverans. Returfrakten kostar 89:- och betalas av dig.
En DHL Returfraktsedel beställer du i vår webbshop: Klicka här
Paketet lämnar du in på samma DHL Service Point-ställe som du hämtade paketet på.
Alla returer skall ske med vår returfraktsedel (DHL). För att en retur ska godkännas måste varan/varorna
returneras i oförändrat skick, hela, rena och i sin originalförpackning inom ramen för våra villkor. Tejpa aldrig direkt på originalförpackningen.
Om en leverans har blivit fel står vi för kostnaden av returfrakten.

Reklamationer

Leveransskada

Skulle ditt paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet (DHL Service Point) innan du tar emot paketet.

Upptäcker du en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi dig maila Skara Hästsport omgående. Ta en bild på den defekta varan och maila den till reklamation@skarahastsport.se

Vi står för returfrakten samt ser till att du får en ny ersättningsvara snarast möjligt.

Har vi levererat fel vara, kontaktar du Skara Hästsport omgående och vi står då för returfrakten och ser till att du får en ny vara levererad snarast möjligt.

Reklamera en vara

När du vill göra en reklamation kontaktar du först vår reklamationsavdelning på: reklamation@skarahastsport.se.

För att en reklamation skall godkännas måste giltigt kvitto/faktura/följesedel/kontoutdrag alltid finnas med. Varan ska vara helt rengjord eller tvättad, annars tar vi inte emot den.

När Skara Hästsport fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Skara Hästsport att kompensera dig genom att:

  1. I första hand avhjälpa felet.
  2. I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
  3. I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.

Skara Hästsport strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats. Skara Hästsport förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Skara Hästsport riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Skara Hästsport beslut från Allmänna reklamationsnämnden och Konsument- och hemförsäljningslagen.

Byte av dragkedja på ridstövlar

Om du får problem med en dragkedja sex månader efter inköpsdatum, då det inte längre är ett fabrikationsfel, kan vi hjälpa dig att laga dragkedjan till självkostnadspris 749 kr. I priset ingår frakt tur & retur plus byte av dragkedjan. Stövlarna ska alltid vara helt rena från stallgödsel, lera och annan smuts. Även sulan måste vara tvättad. Se även till att det inte finns smuts inuti stövlarna. Smuts är stövlarnas värsta fiende.

Här kan du beställa Byte Dragkedja

Kundservice

Har du frågor kring dina leveranser eller frågor som rör Skara Hästsports webbshop, maila oss på order@skarahastsport.se. Vi svarar så fort vi kan och i den ordning mailen kommer in.